Managed services
Managed services erbjuds för att kunna möta de höga krav som idag ställs på din It-miljö. Där daglig hantering och löpande underhåll är avgörande för bra säkerhet och tillgänglighet.
Våra tjänster:
Managed Service: Premium
Premium är en komplett tjänst där vi tar fullt ansvar för er infrastrukturs dagliga underhåll och övervakning.
Vi kommer att säkerställa tillgänglighet för dina system och att er infrastruktur har det senaste uppdateringarna.
- Support 24/7, 365 dagar om året.
- Ansvar för att tjänsten är tillgänglig upp till operativsystem.
- Löpande uppdateringar av infrastrukturs komponenter och operativsystem.
- Proaktiv övervakning kopplad till vår helpdesk och beredskap.
Managed service: Compliance
Compliance är ett helhetsåtagande inkluderat:
- Drift och uppdatering av system och infrastruktur
- Säkerhetstjänster och Logghantering
- Kvartalsvisa rapporter som underlag för er regulatoriska efterlevnad och uppföljning
- Återkommande aktiviteter och utbildning av vår personal
Vår compliance drift bygger på PCI DSS och ISO 27001, vilket tar ner komplexiteten för dig som kund att efterleva några av marknadens tuffaste standarder.
Exempel från driftåtagandet compliance:
- Löpande uppdateringar och underhåll
- Support och övervakning
- Kvartalsvis genomgång av driftmiljö av sårbarhetsskanning
- Daglig loggranskning
- Årlig penetrationstest av din miljö
Vi vill vara din säkerhetsansvariges bästa vän, nivå compliance inkluderar kravet på kvartalsvis efterlevnadsrapportering, där definierade rapporter och bevis ska finnas tillgängliga för granskning.
Exempel på kvartalsrapporter:
- Updaterade nätverksdiagram och inventarielista
- Installerade uppdateringar
- ACL (Access Control List)
- Resultatrapport för kvartalsvis sårbarhetsskanning
Vi utbildar all operativ personal årligen i säkerhetspolicyer, operativa rutiner och incidenthantering. Sammantaget utbildas all personal regelbundet för att efterleva kraven inom ISO och PCI DSS.
Managed Service: On-call
On-call är en tjänst där kunden kan nå leverantörens systemtekniker 24/7/365 med hjälp av en telefontjänst som tillhandahålls av SOS Alarm. Systemingenjörerna kan tillhandahålla professionella tjänster för infrastrukturtjänsterna och för operativsystem installerade i klientens servertjänster.
För klientservrar utan hanterad tjänst gäller följande: Kunden ger åtkomst och tillstånd till kundens operativsystem eller så är de dokumenterade och lagrade i leverantörens säkra lösenordshanteringssystem.
Managed Procedure: Application, services, database
Med Managed Procedure utför Complior arbete inom kundens servermiljö enligt dokumenterade rutiner som du har skapat och har kontroll över. Arbetet kan innebära övervakningstjänster, åtgärda fel i driften samt underhåll av klientapplikationer, tjänster och databaser.
Dokumentationsnyckel:
Du anger aspekter som krav, loggnivåer och incidentprocedurer. När dokumentationen finns på plats blir Complior ansvarig för att verifiera att övervakningen av tjänster, begärda schemalagda uppgifter och intern informationsdistribution sker enligt standardprocesser och Managed Procedure-dokumentationen.
Vi kan göra det mesta
- Övervakning
- Processer för hantering och statusuppdatering av tjänster
- Återkommande schemalagda åtgärder
Med Managed Procedure blir det som om du gör jobbet själv, men kan istället ägna tid åt att fokusera på din kärnverksamhet.