kundcase

BAKGRUND

TicTac Mobile är ett verktyg för tidrapportering och projektstyrning, så enkelt att använda att det faktiskt blir gjort.

TicTac har sedan 2002, varit ett svenskt företag som gör det möjligt för kunder att enkelt spåra, projektleda och styra fakturering för tid på specifika uppgifter. Med en App som är enkel att ladda ner, en programvara som integreras med olika redovisningsprogram för fakturering och förmågan att budgetera och prognostisera intäkter, bemanning och laddningstid; tillgodoser TicTac sina kunders behov oavsett om det är frilansare, konsultföretag med få anställda eller organisationer med flera team. Som ett framgångsrikt, växande, familjeföretag insåg teamet på TicTac att de behövde hitta en partner som kunde göra mer än bara tillhandahålla servrar.

Utmaningen

Med TicTac´s fortsatta tillväxt fann de ett ökat behov av ett säkert, pålitligt och hanterbart sätt att uppfylla sina IT-infrastrukturkrav. Virtuella servrar som kunde tillåta TicTacs programvara att fungera i en hårdvaruoberoende miljö samtidigt som den är belastningsbalanserad. TicTac identifierade de tre främsta kraven hos en partner som: stabilitet, säkerhet och personlig service av kompetent personal.

Lösningen

Nästan ett helt decennium har gått sedan TicTac inledde ett samarbete med oss på Complior. Under de tio åren har behoven anpassats och förändrats och det är flexibiliteten och viljan att göra det lilla extra som har främjat partnerskapet och byggt en stark relation. Vårt team av skickliga experter ser till att IT-kraven hanteras och att alltid sätta kunden först och finnas tillgängliga, vilket har uppskattats av TicTac.

Carl Zetterberg,

VD

"Stabilitet är ett måste för att behålla våra kunders förtroende och Complior tillhandahåller det för oss."
Carl Zetterberg, TicTacs VD lyfter fram förmågan att diskutera och rådgöra med kompetent personal som ett mycket värdefullt inslag i Compliors leverans. TicTac valde att hantera implementeringsprocessen själva och har idag till och med sin mjukvaruutvecklingsmiljö hos Complior. Carl fortsätter med att säga hur mycket detta har ökat effektiviteten eftersom han kan komma åt och arbeta oavsett var han befinner sig i världen.

Teknikvärlden fortsätter att förändras och anpassas i en rasande takt och företag som TicTac måste följa med. En sak som inte förändras är att vårt team alltid finns tillgängligt för våra kunder, ästan som en förlängning av deras egna IT-avdelning som erbjuder den mest aktuella kunskapen i branschen, ett brett utbud av tjänster och kanske det viktigaste; att ta sig tiden att stanna upp och diskutera behov / utmaningar som har uppstått och tillsammans med kunden ta fram den bästa lösningen för dom.